سیتا گشت | کارگزار هند | ویزای هند |تور هند | تور کامبوجسیتا گشت | کارگزار هند | ویزای هند |تور هند | تور کامبوج

کلیه اقدامات صورت گرفته در سایت مبنی بر پذیرش کاربر با قوانین آژانس سیتا گشت می باشد.

قبلا عضو شده اید؟

سیتا گشت | کارگزار هند | ویزای هند |تور هند | تور کامبوجسیتا گشت | کارگزار هند | ویزای هند |تور هند | تور کامبوج
رمز عبور را فراموش کرده اید؟

حساب کاربری ندارید؟

راهنمای سفر گوا

واقع در هند، می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای گذراندن تعطیلات باشد. گوا، یک مقصد گردشگری کامل است، فراتر از سواحل زیبا؛ ترکیبی از فرهنگ هندی و پرتغالی، غذای دریایی، سواحل شنی، ورزش‌ها و تفریحات آبی. البته مهم‌ترین جاذبه‌ی این منطقه، سواحل شنی زیبا است. هر کدام از ساحل‌های این منطقه، حال و هوای خاص خود را دارند. هم سواحل شلوغ و پرجنب و جوش در گوا وجود دارد و هم سواحل دنج و آرام. بسیاری از گردشگران این منطقه برای شرکت در کلاس‌های یوگا و مدیتیشن به گوا سفر می‌کنند. انجام ورزش‌های آبی مختلف مثل موج‌سواری، قایق‌سواری و رودگردی، از گوا یک مقصد گردشگری ورزشی کامل ساخته است. غذای لذیذ یکی دیگر از دلایل جذب گردشگران به گوا است. عطر و طعم غذاهای این منطقه، هر گردشگری را شگفت‌زده می‌کند. آشپزی این منطقه هم، درست مثل فرهنگ و معماری آن، ترکیبی از آشپزی پرتغالی و هندی است. معماری باروک، کلیساهای دیدنی با نمای بیرونی سفید، قلعه‌های روبه‌ویرانی، آیین‌های رنگارنگ کاتولیک و موسیقی محلی، همگی یادگاری‌هایی از دوران حضور پرتغالی‌ها در این منطقه است. در این راهنمای سفر، با نکات مهمی در مورد این منطقه و جاذبه‌های گردشگری آن آشنا می‌شویم. با کمک این نکات می‌توانید سفری عالی به گوا برنامه‌ریزی کنید و از سفر خود لذت ببرید.  

جاذبه‌های گردشگری

گوا یکی از مقصدهای گردشگری محبوب به خصوص برای دوستداران ساحل است. البته گوا غیر از ساحل، آفتاب، شن و دریا، جاذبه‌های دیگری هم دارد. پس، اگر روزی به گوا سفر کردید، فقط دنبال جاذبه‌های ساحلی نباشید و برای سر زدن به سایر دیدنی‌های این شهر بندری هم وقت بگذارید.

ساحل Calangute، متفاوت از همه‌ی ساحل‌هایی که دیده‌اید

ساحل Calangute یکی از محبوب‌ترین سواحل گوا و بزرگ‌ترین ساحل در شمال ایالت گوا است. این ساحل، یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این منطقه است و هم اهالی منطقه و هم گردشگران بین‌المللی از آن استقبال می‌کنند. در ماه‌های شلوغ گردشگری، این ساحل پر از گردشگر می‌شود که هر کدام از گوشه‌ای از این کره‌ی خاکی، به این منطقه سفر کرده‌اند؛ یکی از شلوغ‌ترین و تجاری‌ترین سواحل هند. در این ساحل، انواع متعددی از تفریحات آبی را می‌توانید تجربه کنید و از نظر امکانات تفریحی و سرگرمی‌های آبی، هیچ محدودیتی در این ساحل وجود ندارد.

   

   

قلعه‌ی آگوادا (Aguada)، سفری به قلب تاریخ

این قلعه‌ی قرن هفدهمی پرتغالی، که به خوبی حفظ و نگهداری شده است، در ساحل سینکریم در شمال گوا قرار دارد. این قلعه که به عنوان یک قلعه‌ی دفاعی در برابر هلندی‌ها ساخته شده بود، یکی از مهم‌ترین و حیاتی‌ترین قلعه‌های نظامی پرتغالی‌ها بود. اطراف این قلعه با برج و باروهای مستحکم و خندق‌های خشک، احاطه شده است. درون این قلعه دو جاذبه وجود دارد که باید ببینید؛ یکی برج فانوس دریایی ۱۳ متری که در سال ۱۸۶۴ ساخته شده است و دیگری یک آب‌انار طاق‌دار که ظرفیت ۱۰ میلیون لیتر آب را دارد. از این آب‌انبار، آب آشامیدنی مورد نیاز برای کشتی‌هایی که در ساحل توقف می‌کردند، فراهم می‌شده است. برخی از بناهای تشکیل‌دهنده‌ی قلعه، شکل و شمایل اصلی خود را حفظ کرده‌اند. بعضی از آن‌ها در یک دوره‌ی زمانی، به‌عنوان زندان مورد استفاده قرار می‌گرفتند و بزر‌گ‌ترین زندان گوا را تشکیل داده بودند. قلعه‌ی آگوادا یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری گوا است.

قلعه‌ی چاپورا (Chapora)، قلعه‌ی محبوب بالیوود

این قلعه به‌عنوان یک قصر در فیلم‌برداری فیلم‌های بالیوود مورد استفاده قرار گرفته است و بیشتر اهالی هند، آن را با فیلم Dil Chahta Hai می‌شناسند. این قلعه در دهانه‌ی رود چوپا به عنوان یک قلعه‌ دفاعی ساخته شده است. امروزه بخش‌های زیادی از این قلعه رو به نابودی است، اما هنوز هم چشم‌اندازهای زیبایی از خط ساحلی دارد. همین چشم‌اندازها به تنهایی کافی است تا مشتاقان عکاسی، برای بازدید از این قلعه، وقت بگذارند.

کلیسای Bom Jesus، نمادی از تنوع مذهبی در گوا

وجود کلیساها در گوا، نشانه‌ای از دوران استعمار پرتغال است. این بناهای تاریخی، بخش مهمی از تاریخ و فرهنگ این منطقه را تشکیل می‌دهند. کلیساهایی که طی قرن‌ها ساخته شده‌اند و معماری آن‌ها بسیار شگفت‌انگیز است و این بناهای دیدنی را به جایی فراتر از یک پرستشگاه ساده تبدیل کرده است. یکی از محبوب‌ترین کلیساهای گوا، کلیسای Bom Jesus، یکی از آثار به ثبت رسیده در فهرست میراث جهانی یونسکو است.

غارهای پانداوا (Pandava) و آبشار Arvalem، تماشای زیبایی طبیعت

در ۹ کیلومتری جنوب Bicholim، در شمال گوا، مجموعه‌ی آبشار و غارها قرار گرفته‌اند. آبشار ارتفاعی معادل ۵۰ متر دارد. در کنار آبشار یک پارک ساخته شده که چشم‌انداز زیبایی از آبشار را می‌توانید در آن تماشا کنید. گوا زمانی مستعمره‌ی پرتغال بوده و به همین دلیل کلیساهای مشهور زیادی دارد. علاوه بر کلیسا، در گوا، معابد زیبا و مساجد دیدنی متعددی هم دیده می‌شود. منطقه‌ی پوندا در گوا، به‌خاطر یک مسجد قرن شانزدهمی به نام Safa Shahouri مشهور است. علاوه بر این مسجد، یک معبد به نام معبد Mangesh دارد که به شیوا، یکی از خدایان آیین هندو، تقدیم شده است. این معبد قدیمی ۴۵۰ ساله، جاذبه‌های متعددی دارد از جمله برج فانوس ۷ طبقه، یک محفظه‌ی آب بزرگ و فضای داخلی و تزیینات معبد. این معبد، روی تپه‌ای کوچک واقع شده و یکی از بزرگ‌ترین معابد گوا است. به‌خاطر تعدد کلیساها و معابد، گوا یکی از مقصدهای گردشگری محبوب برای سفرهای زیارتی است.

مرتب کردن نتایج توسط:

تور گوآ
برای هر نفر0
  • ساحل های متنوع
  • هتل های ویلایی
  • مراکز خرید متنوع
  • رستوران های متنوع هندی